Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzej111
    L&K
    • 2010
    • 1391

    Jaroslav92525, ten klej to chyba pełni role uszczelniacza?
    Tak czy inaczej ja już auta z grupy VAG już nie kupię. A o 1.6 MPI to chyba niema się co martwić
    Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      andrzej111, Inni lepsi nie sa, trzeba sie wczytac w fora koreanskie, francuskie. BMW, Mercedes to juz tez nie auta sprzed 20 lat
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Jaroslav92525
        Rider
        • 2009
        • 365
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez andrzej111
        Tak czy inaczej ja już auta z grupy VAG już nie kupię. A o 1.6 MPI to chyba niema się co martwić
        No witam,
        na razie jest wszystko z silnikiem OK tzn. nie bierze oleju (w zasadzie pomiędzy przeglądami nie dolewam ale tez jeżdżę głównie w mieście czyli wolno - max <100 km/h). Ale też zdaję sobie sprawę że to moje BSE to już któraś z kolei wersja "ulepszona" tego motoru Audi (pochodzącego chyba z 2000 roku) i pewnie nie jeden z księgowych VAG miał ochotę ten motor lekko odchudzić... :-( Ale zobaczymy jak będzie...
        Pozdrawiam,
        Jaroslav92525

        -----------------------
        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6763
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Zamieszczone przez Maicroft
          andrzej111, Inni lepsi nie sa, trzeba sie wczytac w fora koreanskie, francuskie. BMW, Mercedes to juz tez nie auta sprzed 20 lat
          została jeszcze mazda, subaru i toyota, ale oczywiście wersja benzin

          Zamieszczone przez Jaroslav92525
          Ale zobaczymy jak będzie...
          o ten silnik nie masz się co martwić

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • Alonzo_
            RS
            • 2009
            • 2460
            • Hyundai

            Zamieszczone przez mirek_p11
            Zamieszczone przez Maicroft
            andrzej111, Inni lepsi nie sa, trzeba sie wczytac w fora koreanskie, francuskie. BMW, Mercedes to juz tez nie auta sprzed 20 lat
            została jeszcze mazda, subaru i toyota, ale oczywiście wersja benzin

            Zamieszczone przez Jaroslav92525
            Ale zobaczymy jak będzie...
            o ten silnik nie masz się co martwić
            A uturbione ocobuuuuusty forda? Tam też podobne problemy wg was?
            Mi sie wydaje , że chyba trochę tam więcej optymizmu , ale może mi sie wydaje...

            Komentarz

            • mirek_p11
              RS
              • 2010
              • 6763
              • Volkswagen
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez Alonzo_
              A uturbione ocobuuuuusty forda? Tam też podobne problemy wg was?
              Myślę, że też się bedą sypać, jak na razie są to stosunkowo nowe silniki. Pożyjemy, zobaczymy

              Seat Leon ST FR by mirek_p11

              Fotki
              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
              Fotki

              Komentarz

              • andrzej111
                L&K
                • 2010
                • 1391

                Zamieszczone przez mirek_p11
                mazda
                też podobno się popsuła, za dużo ma wspólnego z fordem
                Było brać Hondę i nie byłoby problemów...Najgorsza w tym wszystkim jest postawa Skody :roll:

                mirek_p11,czy możesz sprawdzić w kwitach jaki wsadzili Ci napinacz i czy zmienili obudowę po twoich przebojach?
                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6763
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez andrzej111
                  mirek_p11,czy możesz sprawdzić w kwitach jaki wsadzili Ci napinacz i czy zmienili obudowę po twoich przebojach?
                  napinacz mam o ile dobrze pamiętam 06K 109 467 AB ,ale obecnie jest jeszcze nowsza wersja K. Oprócz napinacza miałem wymieniony zawór ciśnienia wariatora a obudowa była klejona. Dopilnuj przy wymianie czy nic nie cieknie po uszczelnieniu, no i niech sprawdzą łańcuch. Jak na obudowie będą ślady od łańcucha to łańcuch kwalifikuje się do wymiany, bo jest już rozciągnięty.

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • Ceed1
                    Rider
                    • 2012
                    • 461

                    Był artykuł w AŚ o 1,6 Ecoboost forda. Padaczka taka sama jak TSI. Mnóstwo rzeczy sie też sypie. Sprawa z TSI jest bardziej nagłośniona, ponieważ sprzedaje sie ich bardzo dużo w różnych markach. Statystycznie jest to kilka - kilkanascie razy więcej niż Ecoboost- ów. Czyli jest o czym pisać.

                    Komentarz

                    • ary
                      Rider
                      • 2011
                      • 634

                      Zamieszczone przez mirek_p11
                      Oprócz napinacza miałem wymieniony zawór ciśnienia wariatora
                      :shock:
                      mirek_p11, czyli to :?:
                      Załączone pliki
                      O2 Scout 1.8 TSI

                      Komentarz

                      • andrzej111
                        L&K
                        • 2010
                        • 1391

                        Tylko pytanie czy jeżeli obecnie mam napinacz 06H to czy podejdzie 06K.
                        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                        Komentarz

                        • ary
                          Rider
                          • 2011
                          • 634

                          andrzej111, podejdzie, bo VW zaleca go jako zamiennik, a 06H już nie sprzedaje
                          O2 Scout 1.8 TSI

                          Komentarz

                          • andrzej111
                            L&K
                            • 2010
                            • 1391

                            ary, ludek z którym ostatnio gadałem mówił, że najnowszy napinacz przewidziany do CDAA w Skodzie ma końcówkę AB. Mówię mu ,że podobno jest jeszcze świeższy a on na to ,że być może jest ale nie do Skody, po wpisaniu mojego VIN'u wyskakuje AB... Facet ma dostęp do ORI ETKI tylko dla Skody, więc pytanie czy te zrzuty przedstawiają listę gratów do silnika CDAA dla wszystkich band'ów VW AG?
                            Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                            Komentarz

                            • ary
                              Rider
                              • 2011
                              • 634

                              andrzej111, to bardzo ciekawe :!:
                              Etka z update'm 464 dla Skody (z przedwczoraj) mówi wyraźnie, że napinacz AB wycofano w dniu 1.06.2012 i należy zastosować część zastępczą nr 06K 109 467 K. To info dostaje się przy wejściu w szczegóły części 06H 109 467 AB
                              Passat ma dokładnie taki sam CDAA i taka informacja była już wcześniej w Etce dostępna, przy czym wycofanie AB nastąpiło 1.05.2012.
                              Kiedy dokładnie w Skodzie się pojawiło takie info to nie wiem
                              Sprawdziłem jeszcze Yeti i Superba. Jest dokładnie tak samo jak w Octavii

                              Jakby ktoś chciał sobie online popatrzeć to tu jest napisane co i jak :P
                              O2 Scout 1.8 TSI

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                Zamieszczone przez Jaroslav92525
                                Ale z tego co tutaj widzę i słyszę to pozostaną w produkcji jedynie tzw. "nowe, inteligentne" motory... (a zarówno silnik 1.4 czy też 1.8 - TSI to ROSYJSKA RULETKA !!!) moje następne auto (a i znajomych jednak będę uczciwie zniechęcał do zakupu Skody w tym Octavii III z nowymi silnikami) pewnie nie będzie już pochodziło z grupy VAG... Takie czasy - chytry traci kilka razy więcej...
                                wiesz, aby ocenić awaryjność auta to trzeba by wiedzieć ile jednostek się popsuło na ile jeżdżących a nie oceniać po paru wpisach na forum, które to siłą rzeczy przyciąga użytkowników z problemami.

                                PS Ja mam jeszcze 2,5 roku gwarancji, więc spokojnie czekam na wersję "ZZ" napinacza.
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                • Ceed1
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 461

                                  Jaroslav92525. Nie mówi się "chytry traci kilka razy więcej" ale "chytry traci dwa razy". Nie zgodzę się z Twoją wypowiedzią, że silniki TSI to rosyjska ruletka. Chyba coś Ci się pomieszało. Statystycznie samych tylko silników 1,4 TSI rocznie jest w Polsce sprzedawane grube tysiące w różnych markach VAG-a. Ludzi z problemami jest ( może ) kilkudziesięciu. Tak, że nie przesadzaj. Kup sobie hulajnogę to Ci się może nie popsuje. Wszyscy musimy zdawać sobie sprawę, że kupując nową technologię w pewnym sensie jesteśmy królikami doświadczalnymi. Sami się na to zgodziliśmy. I nie udawajmy naiwnych dzieci, że nie spodziewaliśmy się kłopotów z tą nową technologią. Każdy miał jednak nadzieję, że problem będzie się tyczył kogoś innego a nie jego samego. To tak jak z wypadkami.

                                  Komentarz

                                  • ale_jak_to
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 199

                                    Moze ktos w 2 zdaniach porownac 1.8 tSI z koncowek 2008 (bzb) do nowszych silnikow? Ktore sa trwalsze, co sie psuje, jak koszt naprawy, praca i ogolne zadowolenie?

                                    Komentarz

                                    • rowerek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 449

                                      Silniki różnią się układem dolotowym oraz ilością sond lambda. Dodatkowo w CDAA postanowili zmniejszyć tarcie wewnętrzne silnika, zmienili napinacz rozrządu i zmniejszyli ciśnienie oleju. Paradoksalnie wersja po modyfikacjach (CDAA) zamiast wnieść postęp to przysporzyła więcej problemów. Pojawiły się problemy z nadmiernym spalaniem oleju, z napinaczem i łancuchem rozrządu.

                                      Wg mnie trwalsze są BZB bo całe zamieszanie z 1.8tsi rozpoczęło się wraz z CDAA i jej debiutem w OII FL. Wersja BZB była montowana parę lat w Passatach, OII przed FL oraz przez półtora roku w Superbie II i z nimi żadnych problemów nie ma.

                                      Komentarz

                                      • ale_jak_to
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 199

                                        dzieki rowerek, szukalem takich info i nic nie znalazlem ciekawego. a rozrzad po ilu kkm trzeba robic?

                                        Komentarz

                                        • rowerek
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 449

                                          Teoretycznie robić nie trzeba bo to łańcuch. W praktyce różnie to wygląda. W CDAA wymiana wymuszona jest najczęściej wadliwym napinaczem lub nastawnikiem. W BZB jeżeli nic się złego nie dzieje to się nic nie robi.

                                          Komentarz

                                          • Salt
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 178

                                            Re: Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

                                            Zamieszczone przez andip
                                            Witam. Zastanawiam się nad zakupem Octavi z takim silnikiem. Czytałem opinie i są bardzo dobre, ale to z reguły opinie użytkowników z małym przebiegiem. Jak się sprawdza turbobenzyna po większych przebiegach ? Czytałem, że trzeba uważać, aby nie przeciążyć silnika, dbać o właściwe smarowanie turbiny (odczekać przed zgaszeniem silnika, itd, itp). Czy te silniki wytrzymają 100 tys. km ? Dodam jeszcze, że podoba mi się Octavia Scout, czyli podwyższona wersja z napędem na 4, ale niestety jest bardzo droga i nie ma gdzie się taką pzrejechać. Ma ktoś jakieś doświadczenia w opisanym temacie ?
                                            Ta turbobenzyna po okresie gwarancji może się nadawać do wstawienia w pokrzywy. Tak jak u mnie. Samochód zadbany, wszystkie przeglądy w ASO, nie zajeżdżany po autostradach, po trzech latach i 160 tys. km przebiegu silnik do wymiany - a właściwie wszystkie tłoki z dodatkami, z powodu spadku kompresji na wszystkich cylindrach o 1/3 w stosunku do nowego motoru. Koszt taki że bardziej sie opłaca wymienić cały silnik. Wcześniej akcja serwisowa napinacza łańcucha rozrządu, tuż po upływie gwarancji festiwal awarii - z droższych rzeczy wymieniana pompa wody i kolektor, który po prostu się rozleciał. Odradzam KAŻDEMU, bo takiej padaki jeszcze nie spotkałem podczas swojego nie tak krótkiego samochodowego zycia!
                                            andrzejwojnar.pl
                                            alchemiaswiatla.blogspot.com

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              Salt, no to trafiłeś na gorszego parcha niż nasze tdi :lol:
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Salt
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 178

                                                Mnie tam nie jest za wesoło w obliczu takich kosztów i problemów, bo od miesiąca jestem bez auta i szukam silnika do kupienia. Chociaż powoli wychodzę z fazy totalnej qrvii i mogę się nawet gorzko uśmiechnąć na myśl o tym, jaką padlinę wcisnął mi producent biorąc ode mnie worek ciężko zarobionej kasy:-)
                                                TDI 1.9 90 KM to ja wciąż w jednym aucie mam, 300 tys. przelatane, z poważniejszych robót wyczyszczona turbina i NIC WIĘCEJ. Cztery lata różnicy pomiedzy ta TDI a TSI i odechciało mi się aut VAG na zawsze...
                                                andrzejwojnar.pl
                                                alchemiaswiatla.blogspot.com

                                                Komentarz

                                                • mrfazi
                                                  • 2010
                                                  • 3174
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  Salt, no to trafiłeś na gorszego parcha niż nasze tdi :lol:
                                                  nie ma jak nasze BKD, piękny i czysty dźwięk pompowtrysków :lol:

                                                  Komentarz

                                                  • samii
                                                    Classic
                                                    • 2007
                                                    • 38

                                                    Dlatego,ja już się wyleczyłem z nowego auta!To nie tylko problem VAGA!U znajomego w firmie farmaceutycznej,zmieniali fury na nowe Avensis za 116 tysi,z 5 fur 4 cały czas jeżdżą na servis,bo coś pada,przebiegi po 30 tyś!Panowie nikt już mercedesa beczki nie zrobi,bo by sobie strzelił w kolano!
                                                    Czarny krążownik!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...